Det är märkligt hur länge man kan skjuta upp något så viktigt som takbyte. Man ser en liten fuktskada i vinden, några missfärgade pannor, men tänker ändå "det där fixar sig nog". Problemet är att det aldrig fixar sig av sig själv – och när man väl inser att något måste göras, har det ofta redan gått för långt. För mig började det med droppande ljud under ett höstregn. Det visade sig att en sprucken takpanna hade lett till en läcka rakt ner i isoleringen. Det var då jag började leta efter professionell hjälp i Göteborgsområdet och snubblade över en riktigt bra Takläggare - takunderhall.se . Inte nog med att de svarade snabbt – de var också tydliga, rimliga i pris och framför allt noggranna. Så mitt råd? Vänta inte tills det regnar in. Har du minsta misstanke om att taket börjar ge upp, ta tag i det. Det är bättre att vara ett år för tidig än en vecka för sen.
top of page

Group
Offentlig·213 medlemmer
6 visninger
medlemmer
- Kiaan Lewis
- N U T E E
- ALEXANDRA Rin
- John Mayer
Gruppeside: Groups_SingleGroup
bottom of page
Många underskattar vikten av regelbunden besiktning av huset, särskilt på hösten. Fuktskador och slitage kan smyga sig på snabbt – en noggrann översyn kan spara tusenlappar.