Beste reservedeler for lengre levetid på robot
Jeg har hatt roboten min i snart to år, og den fungerer fortsatt greit, men jeg begynner å merke at enkelte deler ikke er like gode som før. Spesielt børstene og filteret ser slitne ut. Jeg vurderer å bestille noen reservedeler herfra: https://www.robotutstyr.no/, men jeg lurer på hvilke deler som egentlig gir mest effekt på ytelsen. Er det børster og filter som er viktigst å bytte regelmessig, eller burde jeg også tenke på hjul og moppputer? Hadde vært fint å høre hva andre har erfart, så jeg ikke kaster bort penger på feil ting.
6 visninger

Det kan være smart å se på reservedeler som en investering i stedet for en kostnad. En liten oppgradering av filter eller børster kan forlenge levetiden til selve motoren, fordi den slipper å jobbe like hardt. Mange opplever at roboten kjører jevnere og bruker mindre strøm når delene er i god stand. I tillegg er det mye enklere å forebygge problemer enn å fikse dem etter at noe har gått i stykker. Regelmessig utskifting av enkle deler kan faktisk bety at man får flere år ekstra ut av maskinen uten dyre reparasjoner.